نظرا لزيادة مخاطر إنتشار فيروس كورونا الذي تحول إلى وباء في معظم أنحاء العالم بما فيها المملكة المتحدة, وحرصاً منا على صحة وسلامة تلامذتنا فقد حرصت الأدارة المشرفة على أكاديمية بابل على العمل والتواصل مع كافة الجهات ذات العلاقة إلتزاماً منا بوثيقة حماية الطفولة الخاصة بمؤسستنا وحرصنا الشديد على صحة منتسبينا.

هذا إضافة إلى الزيادة الواضحة في عدد الغيابات بين التلاميذ خلال الأسبوعين الأخيرين والأتصالات العديدة من الأهالي الذين أبدوا قلقهم من إستمرار الدوام في المدرسة, فقد تقرر تعليق الدوام في مدرستنا لمدة ثلاثة أسابيع إعتبارا من 22 مارس (آذار) 2020 على أن يعاد تقييم الوضع الصحي خلال أسبوعي عطلة عيد الفصع لتحديد تاريخ العودة إلى الدوام.

مستمرون في نشر سلسلة من أوراق العمل لمادتي اللغة العربية والتربية الأسلامية بغية إبقاء التلاميذ على تواصل مع المواد التي تعلموها خلال هذه السنة الدراسية لضمان عدم خسارتهم للجهد المبذول منهم ومن عوائلهم والمدرسة مع بعض.

كذلك العمل جار على برنامج لدراسة إمكانية التدريس عن بعد من قبل كوادرنا والذي قد يرى النور قريبا إن شاء الله.

حفظ الله الأنسانية من هذا الوباء وأدام عليكم الصحة والسلامة.

 

أكاديمية بابل

 

Due to the increasing threat of the Coronavirus spread all over the world including the UK, and as the safety and well-being of our students and staff is the main priority, we have been working closely with all authorities to follow guidelines to minimize any health risk to our students and staff in parallel to our school Child Protection Policy.

Additionally, it has been noticed a huge drop in school attendance by our students and extreme concerns by their parents through several communication with the school administration, it has been decided to suspend our school for 3 weeks from the 22nd of March 2020, on that the situation to be reassessed during the two weeks Easter Break to set the return date to school.

Meanwhile, extended support from all our staff continues via a series of worksheets to maintain our student's contact with all learned topics of Arabic language and Islamic studies.

Additionally, we are hardly working on the possiblity of implementing  the proposed distance learning programe which might be published soon.  

God protect you and whole humanity from this disease. 

 

Babylon Academy

Go to top